“היה ברור שדרוש לנו שותף חזק שמכיר את סין היטב ויש לו הבנה מעמיקה של מערכת הבריאות, הרגולציה והבירוקרטיה בסין”, כך אומר אמיר טרבלסי, מנכ”ל ג’ינוקס

 

חברת הסטארט-אפ ג’ינוקס, שפיתחה מערכת מתקדמת לניתוח DNA לצורך התאמה אישית של טיפולים ותרופות חתמה על הסכם השקעה, ייצוג וליווי עם שותפות המו”פ אינפיניטי מדיקל המקדמת את חברות הפורטפוליו שלה בסין.

החל מתאגידים מבוססים ועד חברות סטארט-אפ חדשות, כולם מכירים כיום בפוטנציאל קידום הרפואה הדיגיטלית בסין. 

מדד הבריאות העתידי של פיליפס שפורסם בשנת 2019 וסקר אנשי מקצוע בתחום שירותי הבריאות מ-15 מדינות ברחבי העולם, הראה כי סין מובילה באימוץ טכנולוגיות בריאות דיגיטליות. עם זאת, חברות וסטארט-אפים הפועלים בתחום טכנולוגיות הרפואה ופונים לסין מתמודדים עם מחסומים מורכבים – החל מבירוקרטיה סבוכה ודרישות רגולטוריות ייחודיות, דרך תשתיות רפואיות אשר שונות מאוד ממדינות אחרות ועד להיעדר תמיכה תשתיתית ודיגיטלית לפתרונות קיימים לשימוש נרחב יותר באזורים כפריים ופחות מפותחים.

שותפות המו”פ אינפיניטי דיגיטל מקבוצת אינפיניטי הנסחרת בבורסה (TASE:IMED), משקיעה בחברות מו”פ ישראליות בתחום הרפואה הדיגיטלית במודל ייחודי ובמסגרת שת”פים אסטרטגיים. 

השותפות גייסה עד כה סכום כולל של 40.35 מיליון שקל ובצעה בדצמבר 2020, הנפקה ציבורית אשר הסתיימה עם ביקוש יתר של פי 2.5 במכרז הציבורי. בגיוס השתתפו גופים מוסדיים, לרבות בתי ההשקעות מהגדולים בישראל וחלקם, דוגמת אלטשולר-שחם ואיילון, שאף הפכו לבעלי עניין בשותפות. 

עד כה חתמה אינפיניטי מדיקל הסכמי השקעה עם חמש חברות סטארט-אפ ישראליות הפועלות בתחום הרפואה הדיגיטלית ורפואה מרחוק: ג’ינוקס, ביוביט, סיינריו, תרניקה, ופולאריס.

במסגרת ההסכם הייחודי של שותפות המו”פ אינפיניטי מדיקל עם חברות הפורטפוליו שלה, מסוכם כי בכירי השותפות ירתמו את הידע, הניסיון והקשרים הענפים שלהם לקידום והפצת מוצרי החברות בסין.

מעבר להסכמים עם הסטארט-אפים בהן אינפיניטי מדיקל משקיעה, השותפות חתמה הסכמים עם חברות הפצה ושיווק גדולות ומובילות בסין: סינופארם, Strait Innovation וחברות נוספות, להפצת פתרונות ומוצרי הסטארט-אפים במדינה. 

אחת מחברות הפורטפוליו בהן אינפיניטי מדיקל משקיעה היא חברת ג’ינוקס – חברת סטארט-אפ ישראלית הפועלת בתחום הרפואה המותאמת אישית ומפתחת פתרונות פרמקוגנומיקה: חקר תפקיד הגנום בתגובת המטופל לתרופות. ג’ינוקס (Genoox ) הוקמה בשנת 2014 על ידי משה איינהורן ואמיר טרבלסי וקיבלה עד עתה השקעות בסך 20 מיליון דולר. 

ג’ינוקס פיתחה מערכת ביג-דאטה לניתוח וניהול מידע גנטי למחקר ורפואה מותאמת אישית המפשטת  את ניהול וניתוח הנתונים הגנטיים בשילוב נתונים קליניים והיסטוריים על המטופל, ובכך מאפשרת לאמץ באופן רחב יותר, מידע גנומי בהחלטות הטיפול בחולה. המערכת המתקדמת של ג’ינוקס מאפשרת האצת איסוף, ניתוח ויישום של נתוני רצף גנטי ברחבי העולם. עבור רופאים, חוקרים ומטפלים, ג’ינוקס 

מייצרת ערך על ידי תרגום נתונים גנטיים מורכבים לתוך תובנות ספציפיות, שניתן לשתף עם המטופל בשפה פשוטה.

בעזרת פלטפורמת הענן שלה, Genoox מנהלת את כל תהליך המקטעים הגנטיים – החל מאיסוף הנתונים ההתחלתיים ועד למתן תובנות קליניות שניתן לפעול על פיהן. לאחר מכן, היא מפרשת באופן אוטומטי את הנתונים, ומהם היא מפיקה תובנות שמאפשרות לשפר את תוצאות הטיפול באמצעות רפואה מותאמת אישית.

על ההסכם עם שותפות המו”פ אינפיניטי מדיקל, אומר אמיר טרבלסי, מייסד ומנכ”ל חברת ג’ינוקס: “בחרנו באינפיניטי מדיקל מתוך הידע הנרחב והקשרים הענפים שלה בסין ומתוך שאיפתנו להתרחב למדינות נוספות בעולם בהמשך”.  

“אנחנו מאמינים בהשקעה לטווח ארוך, וסין מהווה שוק צומח מבחינת רפואה מותאמת אישית”.

כיצד זה בא לידי ביטוי?

“בסין מנסים כיום לייצר טכנולוגיות שיאפשרו להם לקיים רפואה מותאמת אישית. אחת מהחברות הכי מוכרות בסין היא חברת BGI Group המייצרת אינסטרומנטליים לרפואה מותאמת אישית. BGI Group היא ענקית הריצוף הגנטי הסינית המפעילה מוקדים במדינות שונות בעולם: בארה”ב, טאיוואן, דרום קוריאה, ספרד ושנזן שבסין. זו דוגמה לחברה חזקה ומצוינת, פוטנציאלית לשיתוף פעולה בהמשך”.

מהם האתגרים בכניסה לסין כפי שאתה רואה אותם?

“צורת המכירה בסין שונה לדוגמה. צורת המכירה שלנו בישראל ובכלל במדינות המערב היא מכירה ישירה, ובסין מכירה ישירה לא תעבוד. מערכת הבריאות אף היא שונה מהותית מאשר במדינות המערב.  יש צורך בשותף או נציגות מקומית שיש לה את הלוקליזציה, השפה, הקשרם והידע כיצד לפעול בסין.

“אינפיניטי מדיקל היא שותף מוכח בתחום ואנו מבינים שקשה להיכנס לשם לבד. אנחנו רואים את זה לטווח הארוך אבל זה יקרה בסוף”.

מדוע בחרתם באינפיניטי מדיקל לקידום פתרונות ג’ינוקס, בסין בעתיד?

“בחרנו באיפיניטי מדיקל כיוון שהיא מונחית סין. חתמנו איתה משתי סיבות עיקריות, הראשונה, השותפות שלה עם איכילוב שיאפשר בהמשך לייצר מוצרים משולבים יחד, והסיבה השניה היא האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו להתרחב עם פתרונות החברה למדינות נוספות, ביניהן סין שאנו רואים בה מנוע צמיחה משמעותי ונרצה בטווח הבינוני-רחוק לפתח את הציר הזה. ברור לנו לחלוטין שעל מנת לייצר זאת נדרש שותף חזק שמכיר את סין היטב, ויכול להכניס אותנו לשם. עליו להיות בעל הבנה מעמיקה של מערכת הבריאות והצרכים הטכנולוגיים והרפואיים, הרגולציות, הבירוקרטיה, האישורים הנדרשים להכנסת מוצרים לסין ועוד.

“הכנסת פתרונות רלוונטיים לשוק הסיני מצריכה הרבה יותר מהבנה של מערכת הבריאות בסין והצרכים המקומיים של מטפלים וחולים. היא מצריכה בנוסף הבנה רחבה והוליסטית של טכנולוגיה וחדשנות. 

“אמיר גל-אור, יו”ר ועדת ההשקעות באינפיניטי מדיקל הוא נשיא לשכת המסחר הישראלית בסין, הקים בסין 23 קרנות, חי במשך 14 שנה בסין במהלכן עבד עם חברות רבות ועם הממשל הסיני, ומשקיע במדינה קרוב -20 שנה.

“הקשרים החזקים שלו וההבנה הנרחבת המקיפה שלו בסין ככלל, בטכנולוגיה, השקעות ושיתופי פעולה בסין בפרט, בלתי ניתנים לוויתור כשמדובר בפוטנציאל הכניסה לשוק הסיני, ואנו מאמינים כי הוא האדם המתאים ביותר לסייע לנו בהמשך כשנרצה להתרחב לשם”.